En casa

2 januari 2016

Lieve vrienden,

¡Feliz año nuevo!

Het is zaterdag 2 januari 2016 en ik ben al weer twee weken thuis, en casa. De dagen zijn voorbij gevlogen, Even zitten en de laatste blog schrijven kwam er niet van.

Vandaag, de eerste gewone dag na alle feestdagen, met uitzicht op een druilerige straat, heb ik echt zin om in gedachten terug te gaan naar Bolivia en deze blog af te sluiten.

Het was voor mij een geweldige reis. Voor het eerst in 18 jaar weer zo lang alleen op reis, na 10 jaar weer in Bolivia, vakantie én werk. Ik ging met wensen op weg en bewust zonder planning. Dat bleek een vruchtbare instelling. Zo'n beetje al mijn wensen zijn vervuld en onderweg kwam er ook nog allerlei moois op mijn pad. En ook thuiskomen was heerlijk.

Ik voel me een gezegend mens.

Dank voor het lezen van mijn blog en het meeleven. Vind je het leuk meer te horen, laat het me weten. In mijn koffer heb ik verkwikkende coca-thee meegesmokkeld en nog zo wat Boliviaanse heerlijkheden. Lijkt me heerlijk om je een bakkie  coca thee te schenken en lekker bij te praten.

Nos vemos.

. .

1. Lous:
    2 januari 2016
    Lieve Ilse,
    Het is fijn dat je zo van je reis genoten hebt. Het gevoel van weer thuiskomen in een land waar je gewoond hebt, is bijzonder en overweldigend. Het is ook een kijken of je herinneringen die je had nog kloppen. Ik geloof dat bij jou dat zeker het geval is geweest.
    Ik zal zeker nog wel meer verhalen van je horen.
    Lieve groet, Lous.