Cochabamba

11 december 2015

De tijd vliegt, het is al weer 11 december. De dagen zijn hier vol licht, warmte en heel veel kinderen. Ik geniet van allemaal. Een klein verslagje van mijn week.

Die begon op zondag. Zondag was een bijzondere dag want autovrije-zondag! Weet je nog, in de jaren zeventig rolschaatsen op de autobaan? (ja dat is alleen voor de oudjes onder de lezers). Nou, zo'n dag dus. De stad Cochabamba heeft drie zondagen in het jaar uitgeroepen tot dag van de voetganger. De reden, Cochabamba voert samen met Mexico stad en Santiago de Chile het rijdje aan van steden met de ergste luchtvervuiling in Latijns Amerika.

Een dagje geen auto's helpt een beetje en is vooral ook erg leuk. Iedereen zoekt iets om mee te rijden, een fiets, skateboard, rolschaatsen, kinderwagen en gaat de straat op. Overal zijn kleine feestjes en sommige straten veranderen in één grote markt. Ook wij zijn gaan fietsen.

Fietsen over de circumvalacion  Fietsen Fietsen 2

Het was geweldig om de stad op deze manier weer te ontdekken. We zijn zelfs even langs ons oude huis gefietst. Het staat er nog! En ik mocht er zelfs even binnen. Dat was heel raar. Het huis hing vol kerstfrutsels en de mevrouw des huizes had last van een geest. Of ik daar meer van wist??? Ik heb haar niet kunnen helpen. Toen wij er woonden waren er alleen maar lieve geesten ;-)

En wat heb ik verder nog gedaan.

Gewandeld in de bergen boven het huis van Annemieke

1 wandeling 2

De mensen van IIMS Cochabamba (werken samen met Light for the World) Alejandra en Jhonny leren kennen en samen met hen een geweldige bijeenkomst met medewerkers van de Municipalidad de Cochabamba gehad. De Speeltuinbende aanpak sloeg aan!  Als het aan de directeur Gender had gelegen ging ze nog vandaag een park testen. Kortom. veel ideeen en volop kansen om mee aan de slag te gaan. Daar ben ik heel, heel blij mee!

1 bijeenkomst gemeente Cochabamba

Gisteren met een hele bups kinderen naar de speeltuin geweest maar daarover meer in de volgende blog. Nu eerst naar de Cancha, de grootste markt van Zuid Amerika.

1. William:
    13 december 2015
    Fijn om je blog te lezen zus.
    Ik mis mijn reis avonturen toch wel hoor!
    Veel plezier de laatste dagen en tot snel