Welkom op mijn reisblog

20 november 2015 - Bemmel, Nederland

Ik vind het geweldig dat je met me meeleeft. Ik ga er voor zorgen dat je door mijn blog te lezen een beetje meereist.

De koffer staat gepakt, prikken gehaald, visum geregeld, cadeautjes gekocht. Ik ben klaar voor de reis.

Morgen vertrek ik om 13.00h met American Airlines via Miami naar Santa Cruz Bolivia. Zondagochtend, 8.30 Boliviaanse tijd ben ik na 10 jaar weer in mijn geliefde land. La Llajta zoals de Bolivianen zeggen.

Ik onderneem de reis omdat ik vrienden wil bezoeken én omdat ik wil kijken of en hoe ik een bijdrage zou kunnen leveren aan de ontwikkeling van Bolivia. De laatste weken heb ik me heerlijk kunnen verliezen in dagdromerij over mogelijke projecten en ondernemingen. De komende weken ga ik niet meer dagdromen maar ga ik met allerlei mensen in gesprek. Drie onderwerpen hebben mijn speciale aandacht.

- De situatie van gezinnen met een kind met een beperking in Bolivia

- De (on)mogelijkheden voor kinderen om te kunnen spelen in de groeiende steden van Bolivia.

- Het klimaat voor ondernemers. Wat zijn de mogelijkheden en onmogelijkheden voor ondernemerschap in Bolivia.

Ik ben heel benieuwd wat ik allemaal ga leren en ontdekken. Het Speeltuinbendebordje en mijn t-shirt zitten natuurlijk ook in de koffer. Ik ga natuurlijk niet alleen maar praten ;-)

1. Lous:
    20 november 2015
    Ik wens je een voorspoedige vlucht en een goed weerzien met Bolivia.
    Lieve groet, Lous.
  2. Jan:
    Ilse. wat 'n plannen. Het wordt 'n druk programma
    Vergeet vooral niet te genieten van 't land en de mensen. Veel succes en veel plezier
  3. William:
    20 november 2015
    Heel veel plezier en succes in Bolivia!
    We zullen de website in de gaten houden!

Sandra / William / Silas
  4. Marjoke:
    20 november 2015
    Ilse, wat bijzonder dat je zo lang terug kunt! Geniet van het weerzien en veel inspiratie de komende maand!
  5. Luuk van Term:
    21 november 2015
    Ik ga je missen, partner! Maar je komt met een bak vol nieuwe ervaringen en verhalen weer terug. En daar verheug ik me nu al op
  6. Silvia:
    22 november 2015
    HA Ilse,
    Hoop dat je goeie reis hebt gehad als je dit leest.
    Ga je op de voet volgen....
    Liefs
    Silvia
  7. Harry:
    22 november 2015
    Hé Ilse, wat fijn dat je jouw land weer bezoekt na zo'n tijd. Een bijzondere uitdaging om je te verdiepen in de 3 thema's. Ik wens je ontzettend veel succes en geluk.
    Een lieve groet,
    Harry